TinyPic image

می پرسند: چه اصراری بر بوسیدن ضریح پیامبروامامان دارید؟ این کار شما درشمار

اعمال شرک است واین کارراشیعیان میکنند.اما من قبول ندارم کسانی که مدینه رفته اند به

چشم دیدن که هزاران مسلمان اهل سنت در تکاپو هستند تا ضریح رسول خدا را ببوسند.

این تنها کارشیعیان نیست همه مسلمانان اینطورند. دیده ام سامرایی ها را،که به زائران

آن دوامام غریب چه هاکه نگفتند وقتی زائران ضریح را می بوسند مأموران باالفاظ بد

وتوهین آمیز به زائران میگویند:ای کافر، ای مشرک، ای خوک، ای سگ

برایشان فرق نمیکند مخاطبشان شیعه باشد یاسنی حنفی،مالکی، شافعی،

حنبلی ،شیعه زیدی ودیگر طوایف اسلامی.آنان گاهی یا عصایی که در دست داشتند

چنان برسر زائری می زدندکه گاهی به شکستگی وخون ریزی می انجامید وگاهی

چنان بامشت به سینه زائران ضربه میزدند که موجب ناراحتی ودرد شدید میشد.

چرابوسیدن ضریح گناه است مگر فرزند خود را نمی بوسیم آیا این شرک است، آری

فرزند رااز روی محبت می بوسیم، قرآن رامی بوسیم، حتی جلدش که جزکاغذ ومقوا

چیزی نیست واگر کوته فکر باشیم میگوییم برای خدا شریک قائل شدیم واین شریک

چرمی که از پوست حیوان فراهم شده را بوسیدیم. ما ضریح را می بوسیم چون

تربت پاک پیامبر یایکی از امامان را در میان دارد. این حدیث وخیلی شنیدی:

إنّما الأعمال بالنیّات : عمل ها براساس نیت است./

ازاین رو اگر کسی ضریح را به انگیزه شرک ورزیدن ببوسد مشرک است اما

اگر این بوسیدن از سرذوق ومحبت باشد ثواب دارد وپاداش.

التماس دعا برای فرج آقام